Thursday, May 07, 2009

tidur dalam sujud

pernahkah anda tertido ketika bersujud di dalam solat?????? owhh.. adakah pelik soalan daku ini???

jawab biar ikhlas yee...

aku pernah dulu... time skolah2 ting 1,2 dolu2..

hehehehe.. bukan sekali pulak tu... byk kali.. huhuhuhu... selekeh la umi nawfal nih..

haa laa... bukan aku sengaja nak tido okeh.. tapi mmg aku dah ngantuk sgt!!! tulah, sape soh paksa2 aku wat tarawikh sampai doploh raka'at... dah tu pak imamnye baca surah panjang2 lak tu..

penah jugak la aku rase ngantuk time nk nunggu pak imam abis baca surah tu.. haaaa.. sampai nak terangkat2 tumit kaki aku.. keh keh keh.. nyaris2 tersungkur ke dpn... seb baik bole cover lg.. kalau lah terjatuh... x ke haru jadik nye...

hehehehe... kisah tertido tu.. haaa... tau2 je lah kan.. dok asrama.. sek agama plak tu.. mmg lah DIWAJIBKAN pegi solat SUNAT tarawikh berjemaah kat dewan beso nuuuuu...

aku ingat lg time tu dah mlm bebeno aku rase.. dah lebih kul 10.. mata tu dah ngantuk sesgt.. tp tarawikh x abis lg nih.. aku ikut gak nak solat.. ngengada kan??? patutnye dah tau ngantuk tu.. x yah la ikut.. duduk je la kat belakang, kan???

sudahnye... time sujud tu, aku tetido terus.. haa.. sampai org dah bgn masuk raka'at kedua pon aku x bgn2 lg.. sedap sungguh aku tido.. terbangun pon sbb member sebelah dah tepuk2 bontot... time tu dah sudah bg salam pon.. masyaAllah... malu giler... tebal setebal2nya muka aku time tuh..

tapi blk hostel boleh tergelak2 lagik!!! x insaf lgsung!!!

huhhhh!! tp tu bukan sekali jek berlaku... ade lagi satu occasion.. time bgn QIAMULLAIL... pon same gak.. ye lah.. kena bgn kul 4 pg.. pastu wat sunat TASBIH!! mmg byk kali aku tetido time sujud tu.. kan ke lama nak abiskan bacaan tasbih nyee...

ASTAGHFIRULLAH... kenape lah.. tp x pe.. mende dah jadik dah.. semoga ALLAH ampunkan dosa2 kita semua... bak kata kakcom.. pengalaman mendewasakan..

apsal aku terfikir nak citer pasal nih.. hehehehe.. pasal gambo kat bwh ni lah.. kaitannya dgn gambar di bawah?????? huhuhuhu... anak aku pon ade potensi ikut jejak langkah umi nye kee??? tgk lah tu...

*


**



***




****





*****









adakah anakku ini sudah tertido ketika bersujud atau pon mmg gaya tido nye sambil bersujud???? huhuhuhuhuhu...





9 comments:

Zuhaini said...

hehe.. kelakar la.. :)

::Umi Sufira:: said...

Hak hak hak...comelnya..cakap pasal tido saya selalu tido dalam kelas dulu..hmm....kalau ngantuk tuh tak tertahan2..muka pandang cikgu tapi mata pejam...kahkahkah...

♥Hernee Nazir♥ said...

hahahaha..lawak la umi nawfal ni..sy pnah gak tertido mase minggu orientasi kt uitm..kna qiamulail..nsib baik tsedar..hehehe

sikulat said...

beriman.. bagus baguss...

p/s: woo.. terawikh kat sekolah dulu.. mmg bagaikan pepohon kelapa dan berbuai buai.. tak sujud, berdiri pun boleh tido.. hohoho.. Ish isk.. sib baikla umuq baru kekanak riang ria kan ?!

Umi Nawfal said...

zuhaini,
ye ke? keh keh keh..

mimi,
tido dlm kelas jgn cakap.. mmg sentiasa.. siap nyorok belakang buku teks.. kah kah kah..

hernee,
ade sekali tu tido masa tgh bdiri tauu.. bergoyang2.. hahahaha..

Umi Nawfal said...

semah,
betullah tu.. awak ingat lg eh? hahahaha.. malu kita kalau tau dek anak2 kita.. hahahah.. sudahnya.. duduk kat belakang, dekat ngan pentas pastu tido reramai.. tergolek2 dgn telekung2 sekali...!! huhuuu.. aduhaiiii..

mama uzma said...

hahahaaa...
klakar2...!!

ingat zaman sekolah ada qiamulail
mmg la ngantuk..4 pagi da kena bangun...hahhh...last2 tertido time sujud...mmg memalukan tapi leh jadi bahan gelak jugak...

Umi Nawfal said...

iena,
pernah buat juga kah?? dah kate dah.. ramai yg buat tu.. hihihihi..

Mummy Dasy said...

hahaha lawak ah kak...tapi nawfal tu mmg pesen dia tido...pnah gak masa tu solat hajat kat asrama sujud last x bgn2 bengang giler