Sunday, May 17, 2009

menu hari minggu *update*

huhuhu...

tetiba anak2 pompuan mak ala2 rajin arinih.. since mommy pon ade kat umah.. kitorang berbagi2 kerja utk siapkan lunch harini.. mak rilek eh.. x payah susah2 nak masak.. we can handle the kitchen..

bgn pg2 td masing2 dah sarapan dgn bubur nasi mlm td... lauknya.. ikan bilis goreng+cili api, telur dadar n sayur sawi putih masak gulai asam pedassssssss!! hahahaha.. mmg pedassssssssss!!! dan disebabkan sayur sawi itu satu rumah sibuk memeriahkan bilik air.. bergilir2.. kah kah kah.. padan muka kitorang..

so, td pas dah tido kan nawfal.. kuar jap ngan mommy gi kedai makyah.. walaupon aku x mandi, xde sape yg tau.. nak carik daging! mak yg suruh! sibuk pulak nak makan daging arini...

sampai kedai makyah, org punyelah ramai!!! rase cam nak marah2 pon ade.. daging pon tinggal 'koret'... dapat lah sket.. pastu amik ayam 2 ekor same bawang putih dah kopek kulit.. hehehhehe... dasar pemalas semuanyaaa!!!

balik td masing2 dah sedia nak amik tugasan... ibu kat umah dah siap masak sayur campur (taugeh + kobis bunga + kacang panjang + sawi). mmg bercampur2... asal boleh dimakan sudah!! pastu dah siap kunyitkan ikan selar kuning.. nak gorang jek..

mommy pulak.. sampai umah terus tukar uniform, kerjakan ayam ngan daging.. nak masak daging jek.. ayam tu dah dibersihkan simpan jek dlm fridge.. senang mak kalau nak masak sok.. esok bukan ade org lain kat umah... ibu pulak tukang kopek kentang... tu tgh defroze hati same pedal ayam yg mggu lps... nak goreng jek..

umi pulak siap2 kan nak masak daging... bincang punya bincang.. last2 buat sup daging jek lah.. perghhhhhhhh.. meleleh air liur ni haa... dah lama x mkn sup daging.. tu haa.. kat atas dapur tu tgh tunggu daging empuk..!!! alahai.. lapar pulak...

dah ler... nak gi mandi lah.. sumer dah siap masak tu... jap lagi nak memuaskan kehendak perut pulak!! hehehehehe... gambar update later!!!!

*update*
hidangan di hari minggu yg dolu2...


*sup daging + kentang
*ikan goreng
*sayur taugeh goreng berencah hati+pedal
*ayam, hati, pedal goreng kunyit
*yg merah2 tu adalah... sambal semalam namanye..






8 comments:

Mummy Dasy said...

Menu yg sama sup daging ngah atas dapur lg tu x empuk2 kata my hubby tkg masak x mandi tu yg x empuk2 dush dush

Umi Nawfal said...

kah kah kah.. td akak masak pon x mandi lg.. lambat jugak empuknya.. mmg betul kot klong...

♥Hernee Nazir♥ said...

semlm kite wat sup ayam..pas tu dimakan ngn kue tiaw..jd la kue tiaw sup ayam..hehehe

♥Hernee Nazir♥ said...

Mane gi Umi Nawfal ni senyap jek..

Umi Nawfal said...

huhuhuh.. bz ah hernee.. nk update pon x sempat.. kat umah pon tgh bz skang nih.. nawfal x baper nak sihat.. asik meragam.. ridu abah die kot.. huhuhuhu... stress maknye nih..

MommyBard said...

hye... erm.. terbaca hajat di hati awak tu.. rambut kat kedai pontian... asal org pontian ker? saya duk ayer baloi.. tp sek kat benut..

Umi Nawfal said...

hi mommybard,
ler dok air baloi ke.. saya dok glg patah.. mmber ajak gi buat rmbut kt pontian.. katenye murah!!! heheh..

noniey alias said...

sedapnya sup daging.. tapi tu lah kalau nak buat, berjam2 lah nak tunggu empuk betul2...

aku pun kalau gi pasar pagi2, tak mandi gak..hehehehe