Monday, May 11, 2009

permintaan seorang ibu

ahhh..

letih la..

ngadap pc dr pg td buat keje.. kalau ngadap pc buat keje lain x pe ahh.. (harap2 bos x baca blog..)

alang2 berehat ni nak hibur2kan hati.. i nak tepek award dr umi sufira la.. thanks ya mimi..

dan award ini juga saya nak tujukan untuk mak saya.. puan Kamaliah Mohd Shariff.. mak sentiasa no satu!!



thn ini adalah thn pertama meraikan hari ibu sebagai seorang ibu.. hajat saya nak bergelar ibu pada thn lepas tak kesampaian.. kehilangan sesuatu yg x mungkin dpt di tukar ganti dgn apa pun dlm dunia ini...

begitu juga dgn kasih seorang ibu... x ada sesiapa pun yg akan boleh menggantikan tempat mak saya di dalam dunia ini.. mak saya adalah lambang seorang wanita yg tabah, teguh pendirian dan sentiasa penuh dengan kesyukuran..

dan lebih mengharukan... permintaan mak saya untuk hari ibu..

"haritu semua tanya mak, mak nak ape sempena hari ibu kan? mak tanak ape2.. tak yah belikan mak ape2.. syukur.. semua dah ada.. mak cume nak anak2 mak semua belajar mandikan jenazah.. supaya.. bila mak mati anak2 boleh mandikan jenazah mak.. tak payah org lain yg mandikan.. itu aje.. mak tanak yg lain.."

berderai airmata saya dan adik2 mendengarkan permintaan mak itu..

sekarang saya faham bagaimana perasaan seorg ibu.. dulu kecik2 kami adik beradik mmg sgt nakal.. mmg degil dan x dengar kata.. bila mak marah2 dan bebelkan mesti rase nak melawan jek.. mmg x puas hati.. kenapa mak ni suke membebel...

tapi sekarang saya tau kenapa mak terlalu byk suaranya.. terlalu byk nasihat dan bebelannya... sbb mak nak kami semua jadi insan berguna.. mak nak kami jd harta mak yg x putus bekalannya...

begitu juga harapan saya pada anak saya... itu juga lah yg saya mahukan dr anak saya..

untuk mak..

terima kasih untuk kasih sayang mak selama ini.. terima kasih untuk segala penat lelah mak selama ini.. walaupun rasa nya x mampu di balas.. kami adik beradik akan cuba penuhi hajat mak..




2 comments:

Mummy Dasy said...

"mak cume nak anak2 mak semua belajar mandikan jenazah.. supaya.. bila mak mati anak2 boleh mandikan jenazah mak.. tak payah org lain yg mandikan.. itu aje.. mak tanak yg lain"
terharu baca

MommyDania said...

errk...sedey den baca. no komen..