Monday, May 04, 2009

terkenang semasa dulu..


menengokkan kekanak nih bermain, menginatkan saya kenangan zaman saya kanak2 dolu2..

inilah jugak permainan saya ngan sepupu sepapat dan kengkawan sekolah saya mainkan..

mase tu lukis kat lantai pakai kapur... abis berhabuk!!! bukan takat kat beranda umah.. kat sekolah, dlm kelas pon main ting ting gak.. bersepah le lantai ngan kapur tu..

bebudak zaman skang nih x pandai main mainan cenggini..

ini pon tah hape mimpi...

dah ptg2 x tau nak buat ape.. kesian pulak kat budak2 ni haaa.. asik di suruh tgk tv jek.. tetiba mummy ajak main kat luar.. ape lagi!! terloncat2 masing2 carik selipar nak kuar...

dah puas jalan2 x tentu hala tuju kat luar tetiba nenek bersuara dr dapur..

"marsha, ajak nur main ting ting lah.."

haaa.. kan dah.. nenek tu, yg bg cadangan..

terpinga2 si marsha.. nak lukis pakai ape nih???? mane de kapur kat umah nenek ni.. last2 nenek kasi crayon nur yg dah lama2 tu.. siap nenek yg tolong lukiskan tau.. nenek... nenek...

dah tu si mummy nye pulak yg tukang ngajo kekanak tuh main.. mentang2 ler jadik cikgu.. hehehehe...

si kayra ngan irfan pulak, nengok kakak nye terloncat2 main ting ting.. die pon excited jugak!!! hahahaha.. pastu kena marah ngan kakak nur sbb menyibuk time kakak2 tgh nak loncat2.. siap nangis2 si kayra nakkan batu wat penanda..

sian... sian...

comey jek saya tgk kekanak nih... terkenang2 zaman saya ngan adik2 dulu main ting ting...





3 comments:

MommyDania said...

haa...bestnye main ting ting! lama benor tak nmpk orang main. skrg sume main psp jek..ish...ish

Umi Nawfal said...

ye ler achic.. tu pasal laa.. tgk bebudak main cam excited pulak!

mama uzma said...

btui2 terkenang zaman kecik2...

mmg jarang da nampak budak2 skang main ting ting...almaklum anak2 moden...hheehee..