Saturday, August 01, 2009

Anak Bertuah!!

Ya.. sekarang jam 2am..

dan saya masih belum melelapkan mata...

Syukur.. Alhamdulillah...

Kesedihan saya hanya seketika cuma...

akhirnya, terubat jua dengan telatah anak bujang saya yang sangat bertuah, nawfal..

petang td sewaktu pulang dr tempat kerja, saya masuk sambil memberi salam...

saya masuk ke dalam rumah, sambil mencari2 kelibat si bujang..

"eh, tak ada di rumah ke?"

saya terus masuk ke dalam bilik dan menukar pakaian...

tak lama kemudian kedengaran suara mak saya dr dapur..

"Umi, tgk anak umi ni haa... dah bangun tidur ni...."

lalu saya pun menjengah ke dapur..

Astaghfirullahal'azim..

anak bujang saya memang bertuah!!!

tengoklah apa dia buat!!



Nawfal adalah sedang meniarap di dalam buai!!!

owh yaa.. sekarang kalau nenek sibuk di dapur memang akan tidurkan nawfal di dalam buai.. sbb nawfal susah sikit nak tidur sekarang nih.. kalau nak suruh tidur, mesti nak berteman.. atau pun dengan kata lain, kita pun 'terpaksalah' tidur sekali... hehehehe.. alahai.. tak dapeklah nenek nak siapkan kerja kalau asik nak tidur saja..

jadi, terpaksalah di masukkan ke dalam buaian untuk memastikan tidurnya yg lena...

memang lena sungguh!! sampai kan dah pukul 6 ptg pun tak bangun lg.. mandi pun belum.. tapi nawfal memang pandai.. bila umi balik baru dia bangun.. jadi dapatlah mandi dengan umi!! yeay!!


"ya, saya sangat suka bila umi mengambil gambar aksi² menarik saya..."

abah, tengok la anak bujang abah ni... adussss.. semua tempat berisiko berbahaya untuk dia..

nawfal, ingat ye nak... buaian itu tak sesuai dijadikan tempat untuk meniarap... bahaya.. lain kali tak mau buat lagi ye..

3 comments:

Mummy Dasy said...

akak ni macam ni ah nawfal tu faham ape tu bahaya ye nak...

hajarus said...

wah.. nawfal wat aksi superman tu kak... hehehe...

anyway tomeynyer nawfal....

Umi Nawfal said...

Mummy Dasy,
kita kena jugak buat die paham!! hehehe

Hajar,
Superman?? aritu superman dah selamat turun dr buai tau, seb baik turun kaki dulu, kalau kepala?? adusss ngori omak nak oi..