Saturday, June 20, 2009

sebelah petang..

sekarang jam 5.13 ptg,

saya, nawfal, abah & mak baru saje pulang dr menjenguk adik bongsu saya (ucu nawfal) di asrama... alhamdulillah.. nasib lah sekolah adik saya tu sekangkang kera je jaraknya.. sempat lah menjenguk dia tiap2 minggu..

selepas penat mengutip manggis td.. saya sempat lah baring2 sekejap dgn nawfal..

selepas zohor td bergerak pula ke asrama adik saya.. nawfal macam biasa, tak sampai pun 20 minit perjalanan dah tertidur dah di dalam kereta... entah kenapa ye.. satu perangai anak lelaki saya yang seorang tu.. suka sangat tidur di dalam kereta...

kalau di rumah sangat susah dia hendak tidur.. kadang2 sewaktu hendak menidurkannya, saya pulak yang tertidur.. anak saya pulak merayap2 di atas katil sampaikan terjatuh... aduhai... anak... bila sudah kehabisan cara, pernah saja saya mengajak mak saya keluar dan memandu kereta.. tak ke mana pun, cuma pusing2 keliling kampung... semata2 hendak menidurkan anak saya..

begitu juga kisahnya di sepanjang perjalanan pergi dan balik dari SMTTP td.. masuk saja ke dalam kereta dan apabila di bukakan penyaman udara, anak saya akan mula mengantuk.. tapi, bila saja enjin kereta dimatikan serta merta anak saya akan membuka matanya.. adakah ini membawa maksud yang anak saya itu suka tidur di tempat yang berhawa dingin??? adakah perlu saya memasang penyaman udara di bilik tidur saya??? semata2 hanya untuk memastikan anak saya mudah tidur???

perlukah????? tak pe lah.. nanti akan difikirkan..

nawfal ngan ucu...


balik dr tgk ucu td.. singgah sekejap kat pekan GP.. beli char koy sama isi minyak kereta.. esok pagi2 lg nak keluar lg.. ke batu pahat pula...



No comments: