Friday, June 05, 2009

buat kali pertama

erk.. alhamdulillah..

baru lepas mkn nasik... hari ni pagi2 dah mkn nasik... sebabnya... saya kat rumah...!!! kalau kat rumah mmg camni.. pg2 x mkn, just minum milo jek... pastu kul 11 lbh dah mkn nasik....!!! hmmm... nenek mmg dah biasa, pagi2 dah jerang nasik.. lauk pulak, lauk mlm td... kari daging + tomato + bendi... hmmm.. marvelloussssssssssssssss...

eh, ni bukan nak citer pasal makan aje yek... sebenarnye nak citer la... hari ni buat pertama kali nya nawfal terpaksa ku tidurkan di dalam buaian.. sebelum ni mmg dah pernah langsung nawfal tu tido dlm buai... mmg aku xmo biasa kan.. nanti kang takut susah palk time nak jalan2.. kang gi rumah org pon nak carik buai jugak!! jadinya mmg dr awal nawfal telah ku didik utk tido diam2 di atas tilam saje...

tapi hari ni... x dapek la kan... sbb selesema die tu, nawfal asik ler x lena tidur.. bila di baringkan, tepuk2 sket... layan2kan kan sket die tido.. tp bila uminya bgn... di epon bgn jugak.. alahai.. nak berkepit celah ketiak umi ajeee... sudahnya umi dukung ke mana2 sambil die tido melepek kat bahu umi... hahahahahaha... padan muka umi nya...!!!

sudahnye... x tahan lenguh bahu umi nak... atok tolong lah pasangkan kain buaian nawfal.. huhuhuhu... seb baik ade auntie aini yg hadiahkan kain buaian tu mase nawfal lahir dulu... leh pakai... buat pertama kalinya... utk hari ini nawfal terpaksa jugak umi tidokan di dalam buai... x pe... x pe... kali ni sbb nawfal x sihat... nnti dah sihat xmo tido buai ye nak...

sedih jek umi tgk muka nya time tido nih...





harus di abadikan kenangan... kali pertama nawfal tido di dalam buaian...!!! lena pulak umi tgk... tp x mo selalu ye nak...






umi yg dah x larat mendukung anaknya sambil ke sana ke mari,

3 comments:

mama uzma said...

ni dah habis cara la ni tidokan nawfal..
hihihii.....

jgn trus meletak tido buai sudah..

noniey alias said...

memang kalau dia tido dalam buai, dia akan lena skit. tido lebih lama..

saya plak, kalau anak tak sihat, memang akan tidokan dia dalam buai.. tapi nasib baik dia jenis tak kesah dalam buai atau atas katil..

kalau asyik nak buai je, jenuh gak.. nak2 time nak balik kg.. teruk kita..huhuhu

Umi Nawfal said...

iena..
ini bukan cara terakhir ye.. ade lg beberapa cara.. hahahaha...

noniey..
malangnya.. tido dlm buai pon x lama la.. kah kah kah... x sampai setengah jam pon.. kena pindahkan lg.. xpe.. xpe.. demam tu..