Wednesday, June 10, 2009

daging???

hahahahaha...

hari ni (atau lebih tepat lagi malam ini) kami sekeluarga menjadi 'maging'..!!

since, aku half day kan... amik la kesempatan nak merambu ramba pulak selepas setel urusan kat klinik.. hallaaaaaaaa... kejap je pon kat klinik td... saje jek mintak half day.. yg sebenar nya x cuti pon x pe... perjalanan dari rumah -> opis -> rumah (balik amik nawfal)-> klinik -> rumah semula (antar nawfal blk rumah)-> opis semula... adalah cume dalam lbh kurang 1 jam saje... hehehehehehe... tp saje... malas bebenor nak keje..

bila mintak bos sain surat cuti smlm... bos pn x cakap byk... "bawak anak i gi klinik.."

terus sain jek... hihihihihi.. bos macam x hingat esok odit kan...

kah kah kah kah kah...

member2 tghari td jaki jek tgk aku angkut beg nak blk rumah...

ler... lari cerita lak...

so, lepas gi klinik we all terus keluar gi KipMart Tampoi... mak ajak (ke aku yg ajak mak eh????) gi cari lauk... huhuhuhuu... jauh tu cari lauk...

dengan abah n dira sekali kena ikot... sian dira...

sampai kat sane nawfal dah tertido... sian pulak nak kejut... sudah nya x dapat ler abg nawfal nak jalan2 bang oi... tido ler kat keta ngan atok nya...

aku pulak dok dukung dira.. lenguh jugak.. mak.. tolak troli...

puas jugak merayau2 cari2 apa yg nak dibeli...

pusing2.... x tau nak beli lauk hape... terus gi beli buah2an dulu... kat rumah mmg x sah kalau x de buah!! makan pon x lalu... chewahhhh..

selepas dah dekat 1 jam pusing2... beli ayam 2 ekor, sotong 2 kilo, daging 3.5 kilo, kupang 6 kilo... huhuhuhu... pastu carik sayur 2,3 jenis... cukup ah tu...

yg paling x tahan sekali time nak beli daging tu...

dok belek2.... ade yg rm13, ade yg rm14.... ok... harga x byk beza... tp aku tgk daging tu mmg berbeza...!! yg 13 tu cam byk2 urat2 & lemak... yg 14 tu pulak elok jek die gantung... merah2 gitu....... bersih jek daging nya.. fuhhhh.... sampai terliur aku tgk..

mak pulak, nampak jek daging tu... dah plan siap2 nak masak ape.. elok jek mak suruh budak tu turunkan 2 keping..

"timbang dik!"

"berapa ni...?"

"49 kak"

"haaaaaa...."

aku ngan mak dua2 ternganga2... adusssssss... tu baru beli daging tu.. kasi not rm50.. bakinya cume seringgit... huwaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh... tgk lah, berbelanja zaman skang.. yg isi rumah aku plak... mmg la masing2 taste tinggi... makan mesti nak yg sedap jek...

dah kira2 sumer td... buat beli lauk jek, n buah juga lah... habis dlm dekat 200 jugak la... ish.. ish.. ish.. nak makan punya pasal... ingatkan dah sudah kat situ... eh, boleh meround lg sekali!!! tetiba terfikir nak makan tom yam daging!!! perghhhhhhhh... apa lagi?? cari sayur untuk tom yam pulak....

sampai rumah dekat pukul 5 td.. punya lah lama beli lauk!

haaa.... ni lah rupa daging cun tu.. tgk daging mentah pon aku boleh terliur.. hahahahaha...
sempat gak snap sebelum di bedah daging tu...

nih.. tomyam in the making...


haaaaaaa.... yg nih lauk aku td.. lepas pekena semangkuk, berpeluh2..


alhamdulillah.. syukur pada Allah dgn rezeki mkn malam kami anak beranak... abah pulak sampai2 rumah terus amik lesung tumbuk rencah nak rebus kupang ngan daun kunyit.. sedapppp...

nawfal pon suke... habis semangkuk bubur nasi dia makan ngan kuah nye... hihihihihih...



best.. best...


nota kaki : tomyam tu aku yg masak tawwww!

8 comments:

Zuhaini said...

mak ai.. besarnya daging! patutla mahal!

pandainya ummi naufal + dira masak tomyam... :) leh bagi resipi...? :)

l i e y n said...

tomyam untuk ayam
kalau daging, tomging le...
hehehehhehehe

mama uzma said...

huhu...
x leh tgk daging menrah...
nak termun je...

tapi iena mmg kureng skit mkn daging..hihi..

hajarus said...

betul la umi naufal... besarnyer daging tu... pastu nampak memang puas hati... xrugi beli.....

nampak menyelerakan sungguh tomyam tuu... terliur hajar...

zarin said...

terliur tengok tomyam tu.
umm harus di cari daging jugak nih..

noniey alias said...

besarnya daging.. tapi aku setakat ni kalau daging mesti nak buat black pepper atau sup.. hehehe... macam tomyam tak reti sangat nak makan..

Sayang.Ibu said...

melelehhh air liur, mcm terbau2 lak tomyam tu..hehehee

Umi Nawfal said...

heheheh.. mmg best tau daging tu.. hmm.. x rugi beli.. rasenya makan daging lg best la dr makan ayam..