Tuesday, June 09, 2009

minyak angin cap kapak


minggu ni aku diserang selesema lagi...

dan bila selesema, hidung aku mesti tersumbat... kadang2 sampai dua2 belah lubang hidung tersumbat... lemas nya x boleh nak cakap lah kan...

so, apa yg aku buat ialah... amik sapu tgn.. ikat sikit di penjuru nya.. pastu bubuh minyak cap kapak kt hujung tu... dan sambil2 aku duduk buat keje aku tonyoh2 kan ler kat hidung aku...

tp semalam, ade member cakap... x leh ah wat cam tu.. x bagus!! segala minyak angin yg ade unsur2 menthol (bukan hanya minyak cap kapak.. tp macam2 lg minyak y gber'angin2' tu!) tu x elok di hidu2 selalu.. kata nye boleh menyebabkan kem*nd*lan... ye ke???

tp kata nye lagi... xde pulak report kot2 ade kajian yg dibuat pasal kaitan antara minyak tu ngan 'kem*nd*lan' nih!!? huhhh!!?? alaaa... die pon dapat pesan2 turun temurun jek...!! ntah ahh... tp tu lah.. dah kalau hidung tersumbat tu... mmg gitu lah ubat yg mujarab utk aku...!!!

ade sesapa penah dengar pasal ni ke??



2 comments:

Mama Qaseh said...

Sya pnh dgar tp not sure kesahihannya

noniey alias said...

pernah dengar tapi tak pasti ah camne... ada pernah dapat email. seingat aku akan ada effect kat otak...