Thursday, April 16, 2009

nawfal @ 4 months


alhamdulillah...

nawfal kini membesar bagai johan..

terasa cepat benar masa berlalu...

untuk abah...

anak bujang abah sekarang semakin bijak tawww!!

nawfal dah mula meniarap sejak usia 3 bln lebih... sekarang ni nawfal sedang belajar nak maju ke depan.. kelakar umi tgk bila nawfal angkat2 montot pastu menyondol2 ke depan..

nawfal jugak dah pandai pegang botol susu sendiri.. bila nampak umi pegang botol, tgn nawfal mesti mnggapai2 nak amik botol dr tgn umi.. amboi, pantas yek tgn die.. pastu asal dapat capai barang jek mesti nawfal bawak masuk dlm mulut..

bila malam kalau terjaga dr tidur nawfal selalu cakar2 muka umi, nak ajak umi main.. alahai... umi ngantuk nak, kekadang nak bukak mata pon umi x larat tawww.. bile umi tanak bgn, nanti nawfal cucuk2 mata ngan idung umi.. sakit tawwww!!

bila mandi pagi2 nawfal x nangis2 lagi... nawfal suka lonjak2 kat dlm besen mandi tu.. lepas mandi mesti nawfak main2 ngan towel yg umi pakaikan.. suka main cak cak ngan umi.. nawfal dah pandai sorok2 muka, pastu selak2 towel.. kasi nampak mata jek! nakal yeee..

semalam masa gi klinik timbangan naik lagi 650gm.. so berat badan nawfal skang 6.55kg.. umi dukung sekejap jek dah lenguh2 tgn.. lg satu sbb nawfal ni x suke duduk diam.. asik terlonjak2 jek.. hari tu mase nyang pegang umi risau jek.. takut tercampak jek anak bujang umi nih..

nawfal jugak dah banyak masa kat dalam HONDA STREAM nawfal yg kaler kuning tu..

haa.. citer pasal STREAM kuning nawfal tu.. sebenarnya, smlm misi kat klinik pesan kat umi, jgn kasi nawfal drive STREAM kuning tu lama2 sgt, pastu kalau nak bg nawfal drive, mesti sendal dgn bantal depan belakang.. ye lah, nawfal kan kecik lg, pastu tulang nye lembut lg.. takut nnti bengkok pulak tulang belakang nawfal..

tapi misi tu x tau yg nawfal mmg suka sgt2 bile dpt drive STREAM kuning merata2 kat dapur time nenek tgh masak2.. masa mula2 umi sendal dgn bantal, nawfal buang bantal tu kat bawah.. huhuhu.. camne nak sendal eh? nawfal rimas kalau bantal tu menyempit kat dlm STREAM kuning nawfal yg mmg sedia kecik tu..

nenek cerita, kadang2 nawfal suka drive lalu tepi kabinet dapur dan singgah kat tong beras.. ada sekali tu, nawfal bukak tong beras nenek, pastu main2 beras dlm tu.. abis bertabur nak.. pastu siap2 masukkan kat dlm mulut.. adoiiii nak! makan nasik lah.. beras tu lom masak laaaa..

sampaikan atok pasangkan tali kat STREAM kuning nawfal tu.. huhuhu.. umi x tauuuu... atok risau nawfal suka sgt merayau2 dgn STREAM kuning tu.. takut terjatuh kat depam pintu tu.. sbb tu atok ikat nawfak kat kaki kusyen.. nawfal... nawfal..

kadang2 nenek ade jugak suap nawfal nestum.. nawfal suka mkn nestum beras merah.. sedappp!! umi pon ade rase gak!! hehehehe...

sekarang ni nawfal pandai pulak jelir2 lidah.. hari tu umi ingatkan sbb sakit mulut tu.. rupa2 nya dah baik sakit mulut pon, lidah nya terjulur keluar lagik!! adoi.. x paham..

dah beberapa hari ni, nawfal dah pandai nak hantar umi pegi keje.. pagi2 bila umi nak siap2 pegi keje tu mesti nawfal pon bgn jugak!! bila umi nak pegi keje nawfal x pernah nangis.. bile umi hulur tgn nak salam, cepat jek nawfal sambut.. bila disuruh cium nawfal bawak ke mulut pulak tgn umi.. pastu siap jilat2 pulakkk.. hehehehe..

macam2 lah nawfal nih..

lepas nih umi tunggu bila lah nawfal nak merangkak nih.. x pon nawfal terus pandai berjalan jek..!?



Moga anak umi membesar jadi anak yg soleh.. umi saaaaaaaaaayang nawfal..





1 comment:

MommyDania said...

aminnnnnnnnnnnn