Monday, November 16, 2009

Saya Bersenam!! (macam tak percaya!!)

sambil ditemani anak teruna kesayangan..

entah kenapa, pagi semalam datang pulak RAJIN saya..

bangun pagi² buat laundry, sambil menunggu anak teruna saya bangun tidur.. (sekarang ni mmg dia asyik bangun lewat).

saya sapu² beranda... belek² tenggiling kesayangan saya.. comot benar rupa dia..

kesian.. dah lama saya tak manjakan tenggiling saya. saya ambil kunci tenggiling, undurkan sedikit supaya dekat dengan paip..

saya ambil baldi, sabun, span & berus.. sedang saya asyik memandikan tengiling tiba² anak teruna memekik² dari dalam, saya ingatkan kenapa.. rupa²nya terjatuh dr katil..

laaaaaaaa... kenapa boleh jatuh ni.. dah lupa ke yg umi dah tukar katil..? selalunya memang anak teruna saya pandai turun dr katil sendiri, tp semalam dia terlupa agaknya yg katil kami dah bertambah ketinggian, terjatuh pulak dia.. nasib baik tak apa²..

saya dukung anak teruna, bawak pergi keluar rumah..

"meh, tolong umi meh.."

rajin nak melayan anak teruna di luar rumah, saya biarkan saja dia merayau² keliling tenggiling saya. bila tiba masa saya nak vacuum tenggiling, saya tengok anak teruna dah lain macam.. saya tanya dia, "kenapa?"

dia cuma geleng kepala..

bila saya hidupkan suis vacuum, terus anak teruna memanjat masuk ke dalam tenggiling.. laaaaaaaa.. kelakar la nawfal nih.. takut dengan vacuum yee.. hihihihi..

tengoklah tu.. bukan main syok lg main² dalam tenggiling sambil saya mengelapnya..





berpeluh² saya di buatnya pagi semalam.. walaupun rancangan saya hendak ber'joging' tak kesampaian.. dapat jugak saya keluarkan peluh.. jimat duit pulak tu..

baguss.. bagusss!! (haruslah saya puji diri sendiri!!) *wink*

3 comments:

♥Hernee Nazir♥ said...

kak nti dh pndah leh bjogging same..hehehe..

ari sbtu pas hubby gi keje sy semngt sorg kt umh aerobik..hahahaha

JaNnAh said...

boleh.. boleh.. akak ade port best punye.. nnti leh gi..

kemain lg aerobik ek, leh join nih..

l i e y n said...

geram nengok kepala nawfal...