Wednesday, November 18, 2009

Masih Tak Berganjak

Apa yang tak berganjak? hahahahaha..

Apa lagi.. Berat saya laaa.. Ye, saya adalah sangat takut sekarang ini. Saya sangat takut jika angka awal berat saya mencecah ke angka 6.

Waktu saya ke klinik nak ambil ubat td, sempat juga saya naik atas penimbang. hahahahaha.. dalam hati tuhan saja yg tau.. Saya tak benarkan misi tgk jarum penimbang tu. Saya suruh kakcom yg tengokkan.. (Oh, kami sama² pergi ke klinik td. kan saya dah kata, satu ofis penuh dgn virus. Mujurlah kami tak pergi berempat sekali!!)

Masa nak naik tu, saya siap pesan dekat kakcom "kakcom, kalau jarum tu jejak kat no 6 ko jgn bgtau aku tau... ko tak yah cakap pape.." hahahahaha.. gila sungguh laa..

Bila saya dah ada kat atas penimbang tu, saya tanya la kat kakcom. Kakcom tak cakap apa², cuma geleng kepala saje.. Waahhhh.. takutnya saya!!!! Aduhhhh.. macam mana ni... Saya OBESE ke???

Bila saya dah turun baru kakcom bagitau saya, rupa²nya yang dia dok geleng kepala tu nak signal kat saya bahawasanya jarum penimbang tak sampai pun ke angka 6!! Adoi lah kakcom.. Gugur juga jantung aku dibuatnya..

Tapi bila tau figure sebenar, saya tetap berasa risau. Sebab minggu lepas waktu jalan² cari makan kat JJ, saya terjumpa lah kemeja yg sangat cantik!! Beli 1 percuma 1! hahahahaha.. gila kau.. Takkan tak nak kan.. Saya pun gatal² la nak cuba.. Percubaan di akhiri dengan saya membeli dua helai kemeja bersaiz XL!! XL ouls!!! Saya macam tak boleh terima kenyataan!!! Saiz L pon saya dah tak boleh nak sarung? huhuhuhuhuhu..

Saya memang kena bersenam!!! Hernee, mari kita bersenam!!

2 comments:

♥Hernee Nazir♥ said...

jom kak..kuatkn semngt kte..hehehe

mama uzma said...

:-)
hanya mampu tersenyum...
apa pun truskan usaha ye kak..