Friday, November 06, 2009

Kisah Laki Bini Di Pagi Raya

Di dalam kereta sewaktu dlm perjalanan pulang ke Batu Pahat,

B : eh, kita nak pegi mana ni bang..?
L : gi mana.. balik kg la.. apsal?
B : abis, kenapa abg lalu sini? abg nak round KL ke?
L : tak ah, apa kejadahnya pagi² ni nak meround KL pulak..
B : abis tu.. (lantas terdiam..)

Dek kerana rasa tak puas hati, selepas 5 minit si bini bersuara kembali..

B : abg, kenapa tak nampak signboard gi JB pun? jumpa signboard gi Tg Malim pulak ni!!! (macam nak marah daahhh)
L : eh.. ye ke? entah, tak perasan pulak... hehehehe.. (sambil tersengih²)

Bini yg dah naik hangin menjerit pula..

B : abgggg!!! kita dah salah jalan ni! ni bukan nk gi blk kg ni! ni nak gi jauh dr kampung laaa.. apsal tak naik flyover gi JB td??? haa.. kan dah terlepas dah td..
L : owh.. ye ke.. mana abg tau.. hihihihi..
B : huwahhhhh.. kan dah ckp td.. biar org yg bawak.. abg tu dah baper thn dah x blk.. tgk la, jalan pun dah tak tau....arghhhhhhhh..

Alkisah, maka mereka anak beranak pun terpaksa tawaf bandar KL sebelum pulang ke kampung halaman..

3 comments:

Siti @ nurie said...

ooo..ni mesti flyover yg kat KL tu eh?...he hehe....masa study kat penang dulu, kalau nmpak flyover ni, cm tak sabor je nak balik kampung...he he he..

MommyDania said...

huhuhu...sangat sadis sungguh!

♥Hernee Nazir♥ said...

hahahaha..

w'pun tlmbt bace..