Wednesday, November 25, 2009

DIA datang lagi!

Benci tau!!

Sekarang saya adalah sangat tak ada mood.. kerana bisul datang lg menyerang saya! Kali ini ditempat yg saya gunakan untuk duduk.. ahh.. nak duduk pun nak kena adjust betul² dulu..

Jadi sekarang saya adalah kena teruskan berpantang. Masa hari raya hari tu saya dah kena sekali, suami bawa ke klinik, kena cucuk dengan doktor. Oh, tp bukanlah di cucuk kat tempat bisul tu ya.. gila ke hape nak cucuk kat situ?? Tapi cucuk kat punggung saje.. Sengal juga lah punggung saya. Huhuhuhu.. memang tak beraya saya tau!

Masa tu saya ada tanya kat doktor, apa punca penyakit bisul nih? Betul ke ada orang kata bisul tu sebab darah kita kotor? Hmm.. bila saya tanya macam tu, doktor tu senyum jek, lepas tu dia tanya pulak kat saya pasal gaya pemakanan saya. Hiihihihi.. Wahai doktor, saya adalah orang yg tiada pantang larang, saya makan je semua.. hahahaha.. Lagi pun kan musim raya, macam² lah saya makan..

Tau apa doktor tu cakap?? "that's why u kena bisul..."

Haaaaaa?? betul.. tu la yg doktor tu cakap. Dia kata saya ni kena bisul sebab tak jaga makan, cara pemakanan saya yang tak seimbang dengan tenaga yg saya gunakan tu yg menyebabkan kelebihan TOKSIK di dalam badan saya. Haaaa.. tu pasal la selang 2 3 bulan saya pasti di serang si bisul.

Sebelum balik doktor pesan pada saya, mulai sekarang, santan, rempah kari, ajinomoto adalah racun bg saya. Doktor juga tak kasi saya makan ayam, daging, dan yg seumpamanya. Owh, nasi pun saya kena kurangkan pengambilannya.. Dah tu, saya tanya pulak kat doktor tu.. "what else can i eat?"

Doktor cakap, "u can eat vegetables.. lots of vegetables.. minum air suam banyak².. boleh?"

hahahahahah.. macam mana ni.. Masa tu suami saya dah senyum².. owh.. suka yek?? tak pe.. tak pe.. i'll make sure to get rid of all the toxic (and fat) inside my body!! Tunggu dan lihat!!

Berbalik cerita bisul td.. Anak teruna saya pun terkena bisul di kepalanya.. Dah seminggu tidur tak lena.. Erm.. agak² nawfal tu terjangkit bisul saya sebab minum susu saya ke? no? whatever... Kesian anak umi.. Cepat sembuh ye nak..


4 comments:

mama uzma said...

hihiihii
siannya akak...sian gak kat nawfal..
selama ni pun iena ingat bisul punca darah kotor..rupanya ngan pemakanan x betul pun leh kena ye...iena mmg x penah kena..sakit x...??moga cepat sembuh ye...

~Umi.Sufira~ said...

adoi...sakitnya...sabar ye Jannah and Nawfal..

♥Hernee Nazir♥ said...

lor siannye..pntg jgn x pntg..hehehehe

JaNnAh said...

iena,
thanks, sakit mmg sakit.. tp budak tu rase lg sakit agaknya..

mimi,
tu la padahnya x jaga makan.. main hentam saje!!

hernee,
nk pantang ni byk btul la dugaannya.. boleh kurus nih!