Saturday, October 31, 2009

Plain Saturday..

Dah petang pun. Kejap jek, tak terasa pulak. walaupun hari ni tak le sesibuk mana..

Bangun pagi², do the laundry. Breakfast pg td, nasi lemak yg mak belikan.. hahahaha.. anak mithali..

Waktu breakfast, anak teruna masih tidur di rumah.. saya tinggalkan saja.. ibu mithali..

Lepas breakfast, balik rumah, anak teruna dah terjaga, siap mencangkung kat atas katil.. betul² kat hujung katil.. nasib baik tak dive terus.. fuhhhhhhhhhhhhhhh!! Anak teruna dah bangun, siapkan dia.. Hantar anak teruna ke rumah mak sekejap, nak jemur kain pulak..

Pukul 11 mak & abah keluar pergi Pasir Gudang.. Saya balik ke rumah, layankan anak teruna tidur.. Sempat juga saya tolong mak siapkan laundry (utk mak).

Baring² sebelah anak teruna, eh.. tertidur pulak saya sekejap. Bila terjaga tgk jam dah dekat pukul 1 la. Saya pergi rumah mak, selongkar fridge mak. Ada taugeh yg dah siap dibuang ekornya, hati ayam, tauhu, tomato..

Sedang siap² nak masak, terdengar suara anak teruna menjerit dr rumah. Cepat² saya minta adik ipar saya tgkkan anak teruna saya di rumah depan. Tak sampai 20 minit, siap sudah saya menggoreng telur dadar blackpepper & sayur taugeh goreng campur tauhu & tomato berencahkan hati & pedal ayam. Cukuplah buat melayan selera tekak saya..

Saya tapau bawak balik rumah. Baguskan saya? Masak kat rumah mak, lepas tu tapau jek utk saya & anak teruna. Tak payah nak serak² kat rumah sendiri. Lepas zohor, baring². Kononnya nak layankan anak teruna tidur tp saya pulak yg tertidur. Kesian anak teruna saya bermain² sorang².. Sorry beb...

Bila terjaga, saya layankan juga anak teruna yg tak mau tidur tu. Semput nafas saya mengejar anak teruna keliling rumah. Mengekek² dia ketawa.. Owh.. suka ye kalau main kejar². Umi ni haaa semput tau x..

Baru sekejap td, mak & abah balik, dari Pasir Gudang menjemput adik perempuan saya yg mengajar di sana (padan muka kau, hari sabtu pon kena sekolah!) dan kemudiannya singgah di bandar menjemput adik bongsu saya di asrama SMT Tg Puteri (ko pun sama dik! padan muka hari sabtu pon kena sekolah jugak!!)hahahahaha..

Dan sekarang, di sinilah saya, di hadapan PC di rumah mak saya, sedang meng'update' blog, sambil² melayan kebun & cafe saya di bukumuka. Tegar!! hehehe..

end of saturday story...

2 comments:

Hernee Nazir said...

kak jannah..ssungguhnye menu kte adlh same ari ni.. tauge grg..hehehe..

JaNnAh said...

hahahah.. pemalas punye pasal.. dah mende tu jek yg ade dlm fridge.. hehehe..