Tuesday, October 20, 2009

Sembuh 100%?? Bohong ah..

sambungan dr entry sebelum ni..

ya, itu cuma kisah malam pertama kami..

malam kedua dah ok sikit.. dah boleh adjust la konon²nya..

malam ketiga dan seterusnya, alhamdulillah.. makin lama makin ok!

ok, saya dah senang hati.. dah kembali normal, senang hati jugak tgk anak bujang saya pun ok jugak, dah sembuh dah.. takde la sampai mengaruk² sebab rindu kat abah dia..

dah seminggu lebih abahnya nawfal balik sibu.. dan dah seminggu lebih jugak atok & neneknya nawfal tidur di rumah kami, konon² nak teman saya dengan nawfal.. nasib lah rumahnya pun cuma sekangkang kera saja.. masa nak tidur atok dengan nenek datang, subuh² atok ngan nenek balik rumah.. hehehehe.. terima kasih mak! terima kasih abah!

petang semalam, balik kerja saya tengok nawfal dah siap mandi.. saya lepak sekejap rumah mak, lepas tu saya tinggalkan nawfal dan balik mandi.. lepas maghrib saya pergi rumah mak, makan², lepak² sekejap.. lepas tu hangkut nawfal bawak balik rumah sebab nawfal dah sibuk merengek² tarik² baju saya.. haa.. dah penat + mengantuk ler tu.. :) pandai ye..

kat rumah, saya bentangkan tilam depan tv, letakkan bantal.. nawfal terus landing sambil tepuk² bantal sebelah.. hahahahahah.. pandai yek anak umi.. siap ajak umi baring lg ye.. haa.. umi tau dah niat dia tu.. bodek umi sebab nak ngempeng ler tu..

huh! memang dah penat sgt agaknya... belum pukul 8 lg dah terpejam matanya.. tapi masih ngempeng lg... tengok dia dah pun tidur lena, saya bangun tutup lampu.. sambil layan buletin utama, eh eh.. ngantuk pulak mata saya.. bangun solat isyak kejap, kunci pintu.. saya pun landing sebelah nawfal.. tak payah lah mintak mak dengan abah teman mlm ni.. boleh kot tidur sendiri.. lalu saya pun zzzzzzzzzzzzz...... (tanpa tutup tv..)

tepat jam 12 tgh malam.. tiba² nawfal terjaga, terus duduk bersila dan menangis².. aduhhh!!! nangis beria² pulak tu... entah kenapa, saya pun tak tau.. saya baringkan semula, nak susukan dia, dia tak mau... saya pujuk² suruh tidur... eh, makin kuat pulak tangisnya... dah la mata saya mengantuk!

tiba² saya dengar bunyi seperti kunci gril saya dibuka!! hahh????? alamak! tiba² terasa seram pulak... saya tarik selimut, saya cuba diamkan nawfal.. pujuk² dia.. tapi nawfal nangis jugak!! ahhhh... apa pulak dia nak ni?? saya capai henpon.. dial no abahnya nawfal..

nasib baik abah belum tidur lg... suruh abah pujuk nawfal.. panggil².. eh, makin kuat dia meraung².. saya letak telefon.. cuba pujuk sendiri..

tiba²..

"nawfal.. atok datang ni.. napa nangis² nih.. dah mlm tau.."

laaaaaaaa.. abah rupanya yg bukak pintu.. lupa pulak abah ada simpan kunci rumah saya.. bila abah masuk nawfal bangun, berdiri tengok atoknya.. masih ada sisa² esakan td..

atok cuba pujuk nawfal.. ahhh.. tak jalan jugak..

saya bangun, ambil kain pelikat abah nawfal kat atas katil.. saya baringkan nawfal, selimutkan dengan kain pelikat abahnya.. tepuk², pujuk²... last² tidur jugak.. ahh.. lega...

kesimpulannya... memang tak sembuh seratus peratus lah..!!

saya? eh.. saya pun sama tau!! hihihihi..

2 comments:

KV said...

demam rindu..

Umi Nawfal said...

ha'ah.. ye lah tu.. yg sebenarnya, dia dah puas tidur, nak bangun main.. tp maknya ngantuk! malas nak layan.. hihiihi..