Friday, January 29, 2010

Saya Kembali!

Lama tak update, saya kemalasan lah.. Tak ada banyak masa lapang pon ye juga.. Daripada menghadap blog, lebih afdal saya melayan cinta hati saya yg ada di rumah.. Lagipun bukan lama, cuma 2 minggu saja.. Masa ni lah saya nak menghadap muka cinta hati saya puas².. Lepas ni tak tau lah bila pulak cinta hati saya nak balik ke pangkuan anak & isterinya.. huhuhuhu.. Raya nanti kot.. Mak oi.. Lama gila tuu..

Terkini, sudah hampir sebulan kami berpindah ke rumah baru.. Tak ada apa² yg menarik sgt utk diceritakan.. Berkemas juga masih belum siap.. Sekali lagi, akibat kemalasan juga.. Lagi pun, tak ada yg nak dikemaskan sgt.. hahahaha.. Alasan.. Baik punya.. Housewarming pun belum buat.. Nantilah.. Rumah tak siap kemas, cam mana nak buat kenduri kan? kan? kan? hehehe..

Dan, owh.. Cinta hati saya juga telah selamat pulang ke Sibu, hari isnin yg lalu.. Dua minggu menghabiskan "Quality Time" dgn isteri & anak.. Alhamdulillah, Sejak hari itu, anak saya semakin 'lekat' dgn abahnya.. Cuma kalau waktu uminya ada bersama dia lbh memilih umi (saya bangga!! hahahah), kadang² sampaikan saya terpaksa bertindak kejam dgn tidak mempedulikan dia. Bila saya dah buat senyap jek, tak bagi respon nanti pandailah dia cari abahnya pulak. Dan, alhamdulillah juga, abahnya faham..

Saya perhatikan abahnya semakin pandai melayan anaknya, dah faham apa yg anaknya mahukan, faham juga rentak tangisan si anak. Yg buat saya terkilan, tatkala mereka sudah serasi bersama, abahnya pula terpaksa pergi, tinggalkan anak utk berbakti kepada negara. Dah itu tanggungjawab dia, kan.. Redha saja.. Apa lagi yg saya boleh buat?

Tentang anak saya, minggu ini anak saya sgt baik. Saya sayang anak saya. Agaknya dia sudah faham dengan rutin baru kami. Bangun pagi² umi akan hantar ke rumah nenek, bila petang tak boleh duduk di rumah nenek, mesti pulang ke rumah, ikut umi. Alhamdulillah juga.. Anak saya tak meragam dah di rumah baru kami, macam masa mula² pindah dulu. Bila saya sibuk di rumah, dia pandai main sendiri. Bila dilihat uminya dah duduk² rileks, baru dia datang, memeluk umi, nak manja² lah tu.. Itu lah, berkat segala pesanan yg selalu saya berikan pada anak saya. Mak saya selalu cakap, "jangan ingat budak kecil tak faham apa yg kita cakapkan dengan dia, dia faham, cuma kadang² dia tak bagi respon macam yg kita harapkan.."

Betul cakap mak. Sekarang Nawfal dah faham apa yg saya cakapkan dengan dia. Bila saya panggil dah pandai menyahut, bila saya tanya "betul kan?", nanti dia senyum².. hihi..

Ok lah, itu saja yg sempat saya ceritakan, nak pergi buat kerja pulak.

No comments: