Tuesday, January 05, 2010

Sambutan Tahun Baru

Alhamdulillah..

Tahun baru saya disambut dengan berpindah ke rumah baru.. Dah lama saya pasang niat nak berumah sendiri, akhirnya termakbul juga..

Sudah dua malam juga saya & nawfal tidur berdua di rumah baru.. Saya? Ok saje.. cuma masih banyak yg saya tak kemas lg..

Nawfal pulak, saya tengok lain macam saja.. macam stress pun ada.. Agaknya sebab tak ada kawan kot.. Sudah dua hari saya perhatikan.. Bila pagi saya hantar ke rumah neneknya, gembira lain macam.. Ketawa².. Peluk² semua orang.. Paling haru, siap dicium sepupunya si Dira.. Rindu agaknya.. Syahdunya... isk.. umi pulak yg sedih..

Yelah, sebelum ni kan, 24 jam mengadap muka Dira.. Main dengan Dira.. Makan dengan Dira.. Sekarang ni, jumpa Dira waktu siang saja.. Bila malam, dah balik rumah, tinggal dengan uminya saja.. Mulalah dia buat muka muncung..Tak boleh silap sikit, asik nak nangis saja.. Dah tu, tak boleh jauh dengan umi, umi pergi dapur pun nak nangis, ke mana² di dalam rumah asik nak mengekor umi saje..

Hai, kesian lah anak umi ya.. Dengan pakngah & makngah yg kat sebelah rumah ni pun dia tak mau.. Ada sekali tu, umi tinggalkan sekejap kat rumah sebelah sebab umi nak turun amik barang dlm kereta, umi dengar Nawfal meraung² kat atas.. Aduhai.. Stress anak aku tu... Kesian.. Kesian..

Wahai Auntie Hernee, marilah naik main² dengan Nawfal.. Nawfal tak ada kawan la kat rumah ni..

7 comments:

Mummy Dasy said...

dah pindah... mule2 jek kot kak Nawfal tu belum serasi ngan umah baru...

JaNnAh said...

ujung minggu aritu pindah klong.. tu ah, nawfal mesti rase cam pelik jek..

maya amir said...

best dpt dok umah sndirik.. takpe..lame2 nawfal mesti bese tu:)

MommyDania said...

rajin2 kemas rumah. (err..komen tak relevan)

** Perfect Love ** said...

waa tahniah. dah ade rumah sendiri mesti best kan ;-))

sujaihah said...

wah dah masuk umah baru lah...bestnyer..

nawfal hilang kawan tu....memang awak akan tension sikit..saya pun pernah hadapi camtu.lama2 nanti ok lah

JaNnAh said...

alhamdulillah.. merasa dah dok rumah sdiri.. tp mmg kesian kat anak, sebab die dah bisa dgn keadaan riuh rendah, tiba² kena duduk kat rumah yg senyap..

achic, i akan usaha sehabis baik utk rajin kemas rumah! hihihihi...