Thursday, December 31, 2009

Di Akhir Tahun

Apa bezanya? Akhir tahun hijrah 1430 sudah berlalu.. hari ini hari terakhir untuk tahun masihi 2009.

Masih banyak kerja yg belum dilangsaikan.. Azam?? Azam yg saya pasang untuk tahun hirah 1430 juga masih ada yg tak terlangsai.. Nampaknya kena la carry forward semua²nya ke tahun depan..

Di hari terakhir tahun masihi 2009, masih ada banyak kenangan sepanjang 2009 yang masih belum sempat saya coretkan di blog, sekadar menjadi ingatan di fikiran.. Mudah²an saya dapat lupakan segala kepahitan sepanjang 2009.. dan sentiasa mengingati yang manis² di 2009 (ah, banyak benar nombor 2009 di posting saya ni)..

Tapi mak saya kata, kenapa kita mesti lupakan yang pahit itu? Kadang² mengingati sesuatu yg pahit itu perlu untuk kita menjadi seseorang yg bersyukur di atas kemanisan yg kita kecapi.. Mungkin juga..

Apa² pun, di setiap peralihan & perubahan.. saya cuma mengharapkan akan berubah ke arah kebaikan. Aminn..



*entah apa² saya merepek hari ini.. stress.. kerja melambak²..

4 comments:

OneSue said...

yang pahit tu la banyak mengajar kita untuk terus hidup...

kan?

maya amir said...

betul..saya sokong..yg pahit tu mmg akan mengajar kite byk mende... kalau xde yg pahit, xdelaa yg manis kan? happy new year fren!

c_da said...

pahit atau manis sume tu asam garam kehidupan...moga kita sume makin cemerlang.........

JaNnAh said...

sujaihah,
mmg betul tu.. sbb tu kita x patut lupakan..

maya,
juga betul!!

c_da,
sangat setuju..