Tuesday, February 10, 2009

tag

1. Copy badge "2008 cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkn di blog anda
- dah sudah dah.. tu kat atas tu..


2. Link / n citer kan kembali siapa yang memberi award ini kpd anda.
- ermm.. semah yg tag, kenalnye mase zaman mude2 lg. mase skolah kat SMAP Labu dulu, dorm-mate.. (eh, lama gak la yek kenal ngan macik nih.. dulu2 suker ikut die gi balik kg kat serkam.. best! best!)


3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta / hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di tag)
arghhh.. ape nk tulis nih?? yah, yah..

  1. aku anak mak ngan abah aku yg paling tua n paling kecik! kalau ikut umo aku anak sulung.. tapi kalau ikut saiz aku anak bongsu, sbb aku nih comel jek.. aku ingat lg mase kecik2 dulu kalau org tanye abah aku "mane anak ko yg paling besar jis? - abah aku namanye encik Ajis. musti abah aku tunjuk ke adik aku yg no 2 tu sbb mase tu die yg paling besar, tp kalau org tanye "mane anak ko yg paling tua jis?" baru ler abah tunjuk ke aku.. tua ke akuuu?? [fakta? atau auta?]
  2. aku adalah yg paling awal bertunang n paling lambat kawen antara 4 org sahabat karib mase aku kat SMKABP.. kenape??? aku btunang smpai 3 thn org lain tunang kejap2 jek.. memula yott kawen, pastu hanni, pastu wai n last sekali baru aku kawen.. to my hubby: abg.. kenapa kite lambat kawen ek?? [fakta!]
  3. job aku buat skang nih adalah job pertama aku pas habis studi.. sbb nye aku pernah jadik penanam anggur yg terhormat, dekat2 2 thn la jugak.. tapi aku x ler tanam sepenuh masa okeh?! aku dok umah jadik babysitter, time tu mak aku jaga budak sampai 12 org!! aku pon xtau camner aku leh survive di kalangan 12 org kanak2 + babies.. skang nih mak aku dah berenti jd babysitter, jaga cucu sendiri jek..[fakta!]
  4. aku xde hobi skang nih.. dulu2 time studi hobi aku chatting! x caye tanye kengkawan aku dulu.. sanggup blk hostel sebelum azan subuh sbb gi berchating.. sbb tu ah, jumpa hasben aku pon kat chatroom.. hahahahaha.. x sia2 aku berhabis duit n mase.. alhamdulillah.. dapat gak suami mithali cam hasben tersayang.. errmm.. abg.. honey sayanggggg abg.. muahs! muahs! hihihihihi [fakta!]
  5. aku kenal hasben aku kat internet.. huhuhu.. kire2 member chat la nih.. member chat ke? chatting pon sekali jek ngan die.. pastu kasik no fon, pastu kawan jek ngan die, lama gak la.. dekat 4 thn baru lah die menyatakan chentanya kepadaku.. n x lama pastu bertunang.. tp lamaaaaaa selepas itu baru bernikah. (saper kate cinta internet x leh menjadik?? haa.. jawab.. jawab..) [fakta!]
  6. aku rase aku x sombong just aku ni x berapa peramah lah.. mmg x pandai lah nak mulakan perbualan dgn org, tp bile dah mule tu kekadang cam x boleh berenti bercakap.. x caya jugak?? tanye ler kengkawan aku.. [fakta? atau auta?]
  7. aku dah kawen nak dekat 2 thn, tapi tempoh yg aku dok same ngan hasben aku just dlm 4 or 5 bln je kot?! ye ke bang? betul ke? sbbnye kitorg x dok same, aku dok ngan parent aku kat kg while hasben aku dok kat sibu.. keje kat sane.. kire cinta seberang laut lah.. aku? xmo ikut lah! x best.. die dok dlm utan!! [fakta!!!!]
  8. aku ade mak angkat yg aku x jumpa dah lebih 10 thn dah.. mak citer nama penuh aku yg sangat baik maknenye ni pon mak angkat aku yg kasik. citernye abah aku mase mude2 dulu mmg jadik kegilaan anak dara lah kan.. pastu mase abah keje kat kluang, mase tu baru kawen ah n mak tgh ngandungkan aku.. abah kenal ngan mak angkat aku yg aku panggil mak leha ni.. dek terberkenan sgt kat abah aku ni agaknye sampai x caya yg abah aku dah kawen, nak dpt anak dah pon.. sampailah abah aku bwk die blk jumpa dgn mak.. dr situ lah perkenalan aku ngan mak leha.. last aku jumpa mak leha mase aku form3 pastu smpai la ni aku x jumpa2 dgn mak leha.. teringin sgt nak jumpa ngan mak leha.. [fakta]
  9. september 2007, aku pernah keguguran. mase tu kandungan pertama.. tp kawan2 kat tempat keje pon x tau aku keguguran. yelah camne nak tau kan, aku peknen pon diorang x perasan, perut x nampak langsung! mase keguguran tu kandungan nak masuk minggu ke 12.. pas keguguran tu aku pon xde bercuti n x de berpantang pon.. so, diam2 jek gi keje.. ermm.. patutnye kena berpantang ke??! x tau laaaa.. [fakta]
  10. mase bernikah aritu aku hampir2 dapat mas kawen 100k.. heheheheh.. tu ler, tok kadi tu sampai 2 kali tersasul.. huh!? kalau org tanye hasben aku "eh din, ko dulu mase akad nikah baper kali lafaz?" dengan bangganye hasben aku leh jawab "aku sekali jek.. tapi tok kadi tu.. 3 kali!" keh keh keh.. [yg nih mmg fakta nih!!]

4. Pilih 5 penerima award seterusnya n nyatakan di blog anda.

saya pilih....

5. jgn lupe melawat blog kawan anda yg telah di tag n menyatakan dia telah telah di tag.

wokeh..!

2 comments:

asmasalleh said...

terkenang plak makan ikan bakar dedulu.. uhh rindunye zaman itu

JaNnAh said...

btul tu.. bestnye.. mkn ikan bakar ngan nasik lemak.. sedappp!