Friday, January 22, 2016

Abang & Jam Tangan

Ini jam tangan Ucu.. Ucu pinjamkan pada nawfal sementara ummi dapatkan jam baru untuk nawfal. Masa nak bagi nawfal pinjam hari tu ucu minta nawfal janji utk jaga jam ucu baik2..

Nawfal pakai jam ni waktu nak pergi sekolah je, balik rumah nawfal masukkan jam ni dalam bekasnya, dan simpan elok2 dalam almari..

Petang tadi, balik kerja ternampak jam ni atas kabinet, dikelilingi sekawan serangga.. ada kala jengking, semut, kumbang sagu & labah2.. hahahah.. terkejut juga tengok.. sedang2 elok je serangga2 tu bersusun keliling kotak jam.. si jengking siap duduk atas kotaknya... hmmm.. rasa2 la kan, macam tau2 je kenapa binatang2 tu duduk kat situ.. tapi sebab nak sahkan teori, maka panggil la nawfal...

"Nawfal, sini kejap nak.. ummi nak tanya ni.."

"Ada apa mi.."

"Ni haaa... kenapa budak2 ni duduk sini? Buat apa semua keliling jam ni?"

Nawfal tak jawab, tapi tersengih2 jek..

"Hahah.. ummi rasa macam tau jek.."

"Ha'ah.. nawfal yg letak binatang tu kat situ, supaya leha tak ambil jam tu.."

Lepas tu kami dua beranak ketawa dekah2.. hahahaha.. dah agak dah.. sebab adiknya takutkan binatang2 tu, dia letak semua keliling kotak jam tu supaya adiknya tak dapat ambil jamnya.. hahah.. cerdik punya anak ye!!

p/s: malam ni ucu keluar bawa nawfal pergi cari jam.. nawfal dapat kumpul rm100 dalam masa 2 minggu utk beli jam baru.. nanti2 la cerita pasal simpanan nawfal tu.. tak sabar nak tunggu abg nawfal balik bawa jam tangan baru.. ✌

2 comments:

Hernee Nazir said...

hahaha bijak2.. kak dia memang lekat manggil leha eh? hehehe..

Dewi Aja said...

Hello Blogger!
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)