Wednesday, June 02, 2010

It's Our Anniversary!!!


Hari ini ulangtahun perkahwinan kami yang ketiga.

Alhamdulillah..

Cepat betul masa berlalu. Hari ini, 3 tahun yg lalu, jam 8 pagi kami selamat dinikahkan. Macam² kenangan indah yg tak dapat aku lupakan sepanjang hari itu.

kenduri kahwin kami satu hari saja, hari itu menikah, hari tu juga majlia jamuan makan besar, tak ada sanding².. Malas.. Tapi aku paksa jugak abg yunus pasang pelamin sebab nak buat ambil gambar.. haahaa.. Aku punya majlis.. Suka hati aku la..

Kami terpaksa bernikah di awal pagi sebab hari itu tok kadi bz. Ada sepuluh pasangan yg hendak dinikahkan. Sudahnya, terpaksa bernikah jam 8 pagi. Suami & keluarga bertolak dr batu pahat jam 4 pagi. Hahaha.. gigih sungguh laki i..

Akad nikah pulak, sampai 3 kali. Cis!! Kenapa sampai 3 kali??? Huhuhuh.. Tok kadi gelabah.. Kelakar betul la, selalunya pengantin yg gelabah nak menikah. Ni tok kadi pulak buat hal.. Macam² la tok kadi ni..

Asik tersalah sebut nilai mas kahwin jek. Mula² sebut "dua puluh dua ringgit setengah".. Salah.. sebab aku mintak jumlah lain kat laki aku. Kali kedua tok kadi sebut "seratus ribu ringgit tunai".. Wakakakaka.. Masa tu aku tgk muka laki aku dah merah padam dah.. Ditenungnya tok kadi.. Orang² kat keliling dah berbisik² dah..

Mind you.. Masa menikah, i duduk sebelah laki i okey.. mak andam marah, cakap aku gatal.. ish.. ish.. suka ati mak la.. lg pon tok kadi yg suruh.. hahaha.. Tengok muka laki aku mmg dah x puas hati abess dengan tok kadi.. Pastu dia jeling² kat aku.. Wahahaha.. aku sengeh² jek, suka aje kalau dapat mas kawen seratus ribu.. wuhuhuhuhu.. tapi siap la.. sampai pencen laki haku tak habis bayar mas kawen.. makcik kayo!!!!

at last bapak aku betulkan.. "bang man, bukan seratus ribu tu.. sebenarnya, .. bla bla bla bla..." (hak, hak, saje malas nak bgtau korang.. malu la wei..) Dah dibetulkan tu, cepat la nikahkan kami.. eh, dia buat lawak pulak... ayat baik punya... "nasib baik pengantin x sambut, kalau sambut td naya je, ada pulak pengantin yg terjun tingkap pulak sbb x mampu bayar mas kawen.."

eh eh eh.. tok kadi buat lawak..!! abess semua org ketawa.. Malangnya laki aku tak menganggap itu satu lawak jenaka! Dia boleh buat muka keras jek, tenung muka tok kadi! hahahahahaha.. kelakar la.. Lepas nikah tu aku tanya kat dia, "apa abg pk masa tok kadi tersalah sebut td?" Dia cakap, "aku rasa macam nk telan jek tok kadi nih!" kah kah kah kah...

Lawak la.. tok kadi ni pon satu hal.. org dah la tgh gelabah, pastu dia yg buat silap.. dah tu nak lawak²kan org pulak.. Marah gila laki aku time tu.. Alhamdulillah.. selamat bernikah.. Tok kadi pon balik, tak sempat nak makan sbb nasi belum masak.. Apa taknya.. jemputan kan start pukul 12 tghari.. Sian tok kadi..

Walaupun tak ada bersanding².. tak ada bunyi kompang, tak ada aksi² menepung tawar, tak ada silat² pulut semua, tak ada karaoke².. majlis tetap meriah.. yg ada cuma bunyi bising² para jemputan & sedara mara aku berbual².. Oh, alangkah indahnya... Aman damai majlis kenduri kahwin aku...

Kalau uols nak tau, memang macam tu lah majlis kahwin impian aku.. Akhirnya tercapai jugak.. Tak ada cacat celanya.. Hari ni genap 3 tahun usia pernikahan kami, dah dikurniakan seorang anak teruna yg serba sempurna, Alhamdulillah.. Lengkap menjadi satu keluarga, walau suami isteri tak duduk bersama.. huhuhuhuuh...

Tiba part yg ni mulala rasa nak 'touching²'.. Sedih.. Dah 3 tahun kahwin.. tak pernah sambut anniversary.. Tahun ni, seperti biasa, waktu anniversary laki aku sedang beroperasi di dalam hutan.. Nak telefon pun susah.. line tak dok!! Pakai hantar² sms jek la nampaknya... tsk.. tsk...

Apa² pun aku selalu doa moga kasih sayang kami sentisa mekar & berkekalan, walau kami tak selalu jumpa.. Kawan² yg baca, doa²kan ye.. Moga lakiku cepat² dapat transfer balik ke pangkuan isterinya yg tercinta ini.. *Mood syahdu*

7 comments:

noniey said...

happy anniversary.. moga bahagia dunia akhirat.. amin..

sedih plak bila tau tak pernah celebrate anniversary sama2..

Siti @ nurie said...

happy anniversary kak...semoga perkahwinan akak sntiasa disinari kebahagiaan dan kegembiraan...amin.....agak2 bila naufal nak dpt adik?

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

wah gumbira sungguh wajah pengantin pompan tu ek...happy anniversary k...semoga ikatan cints sejati berkekalan sehingg ake akhir hayat

FAM said...

happy anniversary ;) many more happy years to come

KV said...

selamat ulangtahun perkahwinan

The Red Lover said...

happy anniversary dear...

safrinz said...

Hepi Anniversary jannah..semoga berbahagia hingga ke hujung nyawa..amin