Monday, June 14, 2010

Dalam Hati Ada Taman...

hehehehehe... balik tghari.. konon² nak tolong chenta hatiku memasak nasi. Sebab td dia telefon, katanya letrik masih belum ada, jd tak dapat nak masak nasi pakai rice cooker letrik tu.. dia pulak tak pandai nak masak nasi cara manual, pakai tenggek atas dapur..

well, macam biasa la.. isteri mithali ni mesti akan dengan rela hati memenuhi permintaan suami..

tapi td, sesampai kat rumah.. tengok² chenta hati tgh baring² kat sofa sambil layan anak dia main.. si anak sedang terloncat²..

saya masuk, tengok atas meja ada tudung saji, angkat tudung saji ada semangkuk nasi, sepinggan ayam goreng di curah sos lada hitam, semangkuk sayur sawi tumis air, sepiring ayam goreng yg telah dipotong² (ni mesti utk nawfal nih), juga semangkuk kentang goreng... dan satu jag air sirap yg berpeluh².. perghhhh..

saya tanya chenta hati saya, "abg, td kata blom ada api.. ni dah siap masak nasi nih?"

jawapan.. "u'uh.. baru je ada td.. abg masak la terus.."

hihihihihihi... sayanggggggggg la abg..

kalau tiap² hari cam ni kan best.. tiap² hari i blk mkn tghari.. makin hari makin gemuk la nanti.. thank you darling..

apa lagi... kami pun makan la dengan tak amannya.. (sebab nawfal asik la turun naik kerusi, pastu diri² atas kerusi)..

tak kisah la nak.. yg penting dah kenyang.. alhamdulillah.. sedap sungguh air tangan suami.. (hahahaha.. eh, bukan ke patutnya suami yg akan kata, sedap sungguh air tangan isteri..)

*wink* *wink*

4 comments:

♥Hernee Nazir♥ said...

ade lbh x?balik ni cam mls nk msk..tumpng mkn kt umh akk je la..hehehe

JaNnAh said...

hahaha.. terlambat.. dah licin kena belasah..

Siti @ nurie said...

best ek kalau balik umah semua dah siap?..he he eh..sbrnya asben mesti lapo gielr kalau tunggu kak jannah balik, baru nak masak..sbb tu dia masak dulu..ha ha ha

JaNnAh said...

CT,
mmg betol kata2mu itewww... hahah..