Tuesday, November 13, 2012

Nawfal oh Nawfal

Ummi : nawfal, tolong ummi ambil hanger baju nawfal yang kosong. Ummi nak jemur baju nawfal ni ha..
Nawfal : ala.. asik nawfal je kena.. (sambil terus terduduk kat lantai)
Ummi : nawfal... tak boleh la malas2 macam ni, nawfal kan nak jadi abang dah.. mana boleh malas2..
Nawfal : alaaaa tapi nawfal malad sikit je
Ummi : ish malas tu memang tak boleh la.. banyak ke sikit ke, dua2 pon tak boleh
..
Nawfal : ye ke... (sambil bangun pergi ambil hanger kat dalam bilik dia)

Lepas beberapa saat... nawfal kembali dengan hanger di tangannya..

Nawfal : nah ummi.. ni hangernya.. nawfal ambil banyak2.. nanti kalau tak cukup nawfal boleh ambil lagi..
Ummi : ye lah... terima kasih nawfal.. nanti kalau tak cukup ummi bagitau nawfal ye...
Nawfal : terima kasih ummi...

Hihihi...sayangnya anak ummi...berbudi bahasa.. ini bukti perkara yang baik2 tu sangat mudah untuk ditunjuk ajar pada kanak2.. so, ibu bapa... jangan mudah putus asa untuk mendidik anak2 dengan sikap yang baik... sekian, pesanan khidmat masyarakat.

-JaNnAh-


1 comment:

aini aziz said...

thumbs up.. insyaallah